Liftend naar Kopenhagen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Tessa Asma - WaarBenJij.nu Liftend naar Kopenhagen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Tessa Asma - WaarBenJij.nu

Liftend naar Kopenhagen

Door: Tessa en Linda

Blijf op de hoogte en volg Tessa

19 Juni 2014 | Nederland, Amsterdam

Lieve mensen, wij (Linda en Tessa) zijn naar Kopenhagen heen en weer gelift. Dankzij o.a. Italiaanse muziekanten, een paaldanseres en de politie hebben we het gehaald in vier dagen! We hadden een aantal doelen: een rit krijgen van een auto met open dak, in een vrachtwagen en in Kopenhagen gitaar spelen.
We vertrokken vanuit Amsterdam. Op Amstel moesten we even onze ballen vinden maar na een klein half uurtje stopte de eerste auto. Het jonge stel dat ging shoppen in Duitsland wilde ons wel een stukje meenemen. Na 5 minuten lagen we al slap van het lachen en daarna werd het alleen maar leuker. Vol goede moed gingen we op twee Italianen af. Het bleken zwoele muziekanten te zijn op weg naar een optreden. Ze hielden glad als ze zijn de deur voor ons open en toen ze ons weer afzetten gaven ze ons hun cd, die daarna in elke volgende lift op heeft gestaan, dus promotie hebben ze er zeker voor terug gekregen (www.tamorra.nl). De volgende lift was minder leuk, deze man stopte onder een brug in de middle of nowhere en daar komt onze pepperspray in beeld. Grapje. Daar stonden we dan. Bij de vent die ons toen heeft meegenomen voelde we ons ook niet helemaal fijn maar we moest wat. Daarna werd het beter. Ondertussen waren we in Duitsland aangekomen, jeeeej. Duimpje weer omhoog (er is veel gebasseld) en al heel snel stopte er een jongen die ons hielp een van onze doelen te bereiken, de auto had een open dak(je)! Het was een lieve jongen die 70 km verder is gereden dan hij moest wezen om ons te helpen. Bij het tankstation waar we werden afgezet kwam er een man naar ons toe die zei dat als zijn dochters er zoals ons bij hadden gezeten hij hun koppen eraf had gerukt. En bedankt.
Twee liften verder was het al avond en zaten we in de auto bij twee bad ass pirate hunting navy marines. We hebben met hun Tekken gespeeld en zijn uitgegaan in Willemshaven. We mochten daar blijven slapen en kregen de master bedroom toegewezen, wow dat was luxe, en het sliep heel lekker. Na een luxe ontbijt begon onze volgende lift dag en dat ging lekker. Een heel stuk van Bremen naar Hamburg meegereden met een paaldanseres op weg naar haar paaldansles. Ze bood ons nog aan om mee te doen, maar daar hadden we geen tijd voor. Ze was echt heel leuk! Terwijl ze race wedstrijdjes hield op de snelweg met haar vriendje de politie agent kletsten wij over echt meiden dingen: vriendjes, uitgaan en sex in the city en brulden we wat mee met Natasha Beddingfield.
In Hamburg aangekomen was het al einde van de middag en wij hadden al nooit echt gedacht dat we in Kopenhagen aan zouden komen, maar nu moesten we nog zeker 350 km met daarbij nog een bootreis. De moed was al aardig diep in onze schoenen gezakt toen we een Zweeds nummerbord zagen. Die mensen hebben we maar opgewacht en we mochten mee! Gratis op de boot en in een keer op het vliegveld van Kopenhagen afgezet, we waren er om 9 uur. Wat een geluk.
Die avond zijn we door een jongen die Tessa uit zoa kent op sleeptouw genomen naar een donkere met graffiti volgespoten kroeg en hebben we de hele nacht met zijn volgetatoeerde skatersvrienden opgetrokken. Om 5 uur was het al licht dus op weg naar de 'afterparty' hebben we nog best veel van de stad gezien achterop de fiets. Daarna sliepen we bij onze couchsurf host en zijn hondje Eddy.
De volgende dag waren we te moe om te liften dus gingen we met de trein. We waren een beetje laat en hadden nog geen kaartje toen de trein al bijna wegging. De conducteur zei dat we in de trein ook een kaartje konden kopen dus we stapten in. Hij zat vervolgens met zijn apparaat te kloten en zou later wel terugkomen voor het kaartje. Niet meer gezien, dus toen waren we per ongeluk aan het zwartrijden. In Duitsland werd er van conducteur gewisseld! Zodra we hem zagen aankomen renden we naar de WC, maar helaas was deze verstopplaats voor hem niet onbekend. We hebben de boel met onze acteerkunsten weten te rekken tot het volgende station, waar we snel zijn uitgestapt. Toen stonden we in een mini dorpje in Duitsland en de wedstrijd duitsland-portugal begon al bijna. Dus dan daar maar de kroeg ingedoken en later een ticket gekocht voor de trein naar Hamburg. Het was super fijn om even vertrouwd bij onze vriendin aan te komen en te slapen. De volgende dag stonden we langs de snelweg te wachten op een lift wat blijkbaar niet mocht. Een voorbijganger heeft de politie gebeld en jahoor daar kwam een politiewagen met knipperende lichten aan. Nou wij hadden iig een lift haha, ze hebben ons naar een benzinestation gebracht waarna we nog bijna een lift van een ambulance kregen, maar dat durfden ze uiteindelijk verzekeringstechnisch niet aan. Al snel kregen we door een Nederlands stel in een camper een lift helemaal naar Nederland. GELUKT!
Daar moesten we onze wegen scheiden en ging Tessa naar haar schip in Harlingen en Linda naar Amsterdam.

• 19 Juni 2014 - 19:42

Jolanda:

Meiden, wat een avonturen weer! Lachen, gieren, brullen en paar dalletjes. Hoort er allemaal bij. Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn en dat jullie het hoed hebben gehad.