Wauw, Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tessa Asma - WaarBenJij.nu Wauw, Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tessa Asma - WaarBenJij.nu

Wauw, Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Tessa

01 Februari 2014 | Thailand, Bangkok

Hier dan mijn tweede blog, heb een hoop beleefd. Hoop dat het niet al te koud is bij jullie. Hier is het nog steeds 30 graden, ghehe.

De eerste avond ben ik uit gegaan met Pim. In de club waar we waren herkende een stewardes mij van mijn vlucht naar Bangkok en daar zat de hele vliegtuig crew hele gezellige avond gehad. Volgende dag nam Pim me mee het centrum in. Kilometers lang tentjes en schreeuwende protesters. Als je er omheen gaat heb je er geen last van. We zijn een boottocht over de rivier die door Bangkok gaat gaan maken wat heel leuk was. Toen zijn we weer uitgeweest. De volgende dag werd ik pas om half vier wakker wat een beetje zonde was dus niet meer uitgeweest die dag. Ik droomde dat ik in Nerderland was met vrienden en familie maar in mijn droom besefte ik dat ik in een bed in Bangkok lag, en ik kon niet wakker worden, heel raar. Vind het allemaal nog een beetje wennen maar vandaag begin ik me erg op mijn gemak te voelen. Gister hebben we de viering van het chinese nieuwjaar meegemaakt waarvan een link van een filmpje op mijn facebook heb staan, was echt bizar we zaten zelf in een gedoken omdat het vuurwerk over ons heen kwam maar het was echt een super mooie verschijning.
Ik zal nog even vertellen waarom vandaag zo fijn is. Pim moest vandaag werken. Nu nam haar moeder mij op sleep touw. Zodra ik haar moeder trof die voor mij 'mom' heet had ze eten gekocht voor het geval ik honger had, drinken voor het geval ik dorst zou krijgen en een cadeautje gekocht. De hele dag mocht ik alleen dingen betalen die ik voor mezelf kocht, zo heb ik de tas gekocht die ik zo graag wilde hebben, linda kooiman weet waar ik het over heb, waarbij ze overigens eerst in het thais zeker een derde van de prijs voor me afdingt. Bij pim krijg ik het nog wel voor elkaar soms iets te betalen maar bij haar moeder niet, ze doet alles voor me, regelt alles en zegt dat ze me als een familielid ziet. Echt bizar, ik ben een volslagen vreemde voor ze en ze behandelen me zo goed echt ongelofelijk, ik word er soms een beetje sentimenteel em verlegen van. We zijn naar een tempel geweest wat heel indrukwekkend was. Er is bovendien een voorspelling gedaan door de voorspellingskokers dat ik de komende tijd nog geen kinderen ga krijgen, gelukkig maar.
Toen gingen we naar het huis van pim haar ouders wat groot en mooi is en waar we vannacht slapen, zodra ik binnenkom is bijna het eerste dat de vader zegt je bent als een dochter voor me. Ik vind dat soort gedoe altijd een beetje overdreven (voor de duidelijkheid hij sprak 2 woorden engels en de moeder misschien 20 dus een band valt er niet echt op te bouwen) maar ik vind het wel echt mooi dat je er meteen bij hoort zodra je binnen komt, je voelt je meteen welkom. Vervolgens zaten we daar als een gezinnetje, vaders voetbal te kijken, moeders de onderkant van mijn haar in 5 kleuren aan het verven. Het is nu aan de linkerkant rood met een beetje groen en aan de rechter kant blauw met paars. Hoe je daar dan opeens zit geeft echt het reizigersgevoel :) toen kwam pim thuis en zijn we met zen allen naar een locale buurt meeting geweest. Er was een tempelfestival waarbij een missverkiezing werd gehouden en de tweeling zus van pim deed mee. Heel leuk om te zien. Ik was weer net als in de buurt van pim's huis de enige toerist dus werd behoorlijk aangestaard. De misses deden het ontzettend goed in contrast met de drie mannen die optraden met zingen, een was dronken en de anderen zaten ver onder het niveau van zo'n idols kandidaat die ze alleen op tv laten om uitgelachen te worden. Echt lachwekkend maar wel heel vermakelijk. Ik werd meteen aan alle familieleden voorgesteld heel erg leuk.
Ik vind het heel lastig om mezelf niet de hele dag vol te eten met het lekkere eten hier, het is zo verukkelijk, en ook gewoon als ontbijt lunch en avondeten. Het is zo lekker, ik wou dat dit eten overal zo in nederland was. Het enige waar ik nog niet echt aan kan wennen is dat in sommige toiletten geen wc papier is en dat je water daarvoor in de plaats hoort te gebruiken. Iel. Maarja heb het hier dus flink naar mijn zin.

  • 01 Februari 2014 - 15:41

    Debby Snijders-houtenbos:

    Hey Tessa,

    Ik vind het fantastisch om zo te kunnen lezen wat je ervaringen zijn. Geniet er maar van en

    be safe !! Dikke jus van ons, Debby en Dicky

  • 01 Februari 2014 - 16:01

    Tineke:

    Leuk om te lezen. En wat zal Jolanda het jammer vinden dat je voorlopig geen kinderen krijg.
    Maar blij voor jou tijd zat. X

  • 01 Februari 2014 - 19:12

    Jolanda:

    Balen zeg! Nog steeds geen oma! Ik had hoop op zo'n pittig gekleurd thais dametje. Afijn, mijn tijd komt nog wel, jij beleeft het hier en nu.
    Liefs en een dikke kus, mama.

  • 02 Februari 2014 - 11:28

    Elly:

    Hi Tes, wat ontzettend leuk je blog te lezen. Je schrijft echt leuk en onderhoudend. Vindt het wel stoer van je geniet xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 10900

Voorgaande reizen:

14 Juni 2014 - 17 Juni 2014

Liftend naar Kopenhagen

29 Januari 2014 - 08 April 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: