Tropisch genieten - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Tessa Asma - WaarBenJij.nu Tropisch genieten - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Tessa Asma - WaarBenJij.nu

Tropisch genieten

Blijf op de hoogte en volg Tessa

24 Februari 2014 | Thailand, Koh Tao

Lieve mensen,

Alweer bijna een week terug kwam ik aan op het tropische eiland waar ik nu ben, Koh Tao. Ik was van plan om nog naar andere plaatsen door te gaan in Thailand maar ben hier lekker gebleven. Het is namelijk ontzettend leuk en geweldig hier. Het is nogal onmogelijk om je ongelukkig te voelen hier. Vanuit mijn hostel kijk ik zo de bergen en de jungle in, dan ga je naar de receptie waar iedereen buiten onder bamboe daken film ligt te kijken of op een andere manier aan het chillen is en waar je meteen aanspraak hebt. Dan loop ik naar beneden het dorp in om aan het strand te ontbijten met mijn nieuwe zweedse vrienden en krijg ik toch wel echt vlinders in mijn buik als ik naar het uitzicht kijk. Kokosnoot bomen witte stranden heel erg blauw water echt geweldig. Het is de laatste dagen af en toe bewolkt en het heeft gister even geregend waar ik andere mensen over hoor klagen maar ik en mijn zonnallergie vinden dat helemaal niet erg, vind het wel lekker dat het niet al te heet wordt.

Om nog maar even door te gaan op hoe leuk het hier is, ik heb hier voor het eerst gedoken. Wat echt een geweldige ervaring was. Nou heb ik het bij een dag gelaten omdat het veel geld kost en ik het vrij lastig vond het was niet helemaal mijn ding, laat mij maar gewoon zeilen dacht ik, maar voor een dag was het wel echt heel leuk. Het lijkt een hele andere wereld onder water, voelde me net een dolfijn. En het is echt zooo mooi.

Dan ga ik nog even door met iets heel fijns wat over geld gaat. Ik had na ruim drie weken even de balans op gemaakt en had het geld wat ik nog had bekeken en daar de vlucht van jakarta naar bangkok die ik nog moet boeken vanaf gehaald en wat ik eigenlijk per maand nodig had en gezien dat ik 500 euro tekort kwam. Dat was wel balen want ik hou echt totaal niet van geld lenen. De volgende dag check ik mijn ing account en staat er 500 euro extra op dus ik dacht even dat ik aan het hallicuneren was maar ik blijk echt heel stom maandenlang in amsterdam totaal verkeerd in mijn hoofd te hebben gehad hoe mijn werk uitbetaalde. Nu herinnerde ik me weer hoe ik in het begin heel lang moest wachten op mijn geld omdat ze niet van de afgelopen maand betalen maar de maand daarvoor. Totaal vergeten.

Dus conclusie. Het leven is er nog zorgelozer op geworden dan het al was en vanavond ga ik door naar Kuala Lumpur.

Ik wil nog even wat vertellen over de mensen die ik ontmoet. De eerste drie dagen heb ik met een van de deense jongens in een bungalow gezeten. In koh Phanghan waren we elkaar leuk gaan vinden en we hadden dus een beetje wat gekregen samen. Maar na een week op elkaars lip te hebben gezeten besefte ik me toch wel weer dat er een reden is dat ik alleen reis en geen vriend of relatie heb en dat is dat ik het gewoon echt niet trek, ik wil vrijheid en mijn eigen ding doen. Maarja daar dacht hij anders over dus dat was niet erg leuk maar ik hou het nu wel een beetje af. Heb wel echt ontzettend veel lol met hem en zie hem ook weer in Kuala Lumpur waar hij nu al heen is maar vind het niet erg nu even een paar dagen alleen in een hostel te zitten. Hier schiet ik veel op met een jongen uit chili/zweden en met iedereen eigelijk. Wat ook wel grappig is is dat hier een meisje uit Canada is die in Zuid Afrika is opgegroeid en dus Zuid afrikaans praat. Nou kan ik dus gewoon nederlands met haar praten, echt heel grappig is dat, om iemand heel ouderwets en duits klinkend nederlands te horen praten.

Gisteravond ben ik met de zweedse jongens naar de finale in een pub van de olympische spelen ijshokey tussen Zweden en Canada wezen kijken. Nou zitten er op dit eiland heel veel zweedse en canadese mensen dus dat was echt een groot gekkenhuis. Een canadese jongen uit de hostel leek wel hondsdol geworden zo enthousiast als hij was, als er gescoord werd werd ik bijna bang van het enthousiasme dat uit de menigte kwam. Een andere canadese jongen uit de hostel had op zijn buik geschreven ' Dear Sweden, your women are beautiful but your hokey team sucks' haha, zweedse en canadese liedjes werden er gezongen en toen canada met 3-0 won was het een groot feest voor de canadezen. Nou ben ik naar mijn bed gegaan, ik was zo moe na al het uitgaan dansen duiken en een nacht waarin de dronken receptionist mijn bed ook aan een ander meisje had gegeven waarna ik om vier uur 's nachts thuis kwam en we geen andere oplossing zagen dan dan maar samen in een eenpersoonsbed te slapen wat veel te klein is en waardoor je niet echt slaapt maar de situatie was wel hilarisch. De volgende dag heb ik aan een stuk door grappen erover aan moeten horen..

Ik mis Nederland trouwens wel best erg, vind het wel best dat ik ruim twee maanden ga en geen half jaar ofzo.

Veel liefs en een fijne dag nog,

Tessa


  • 24 Februari 2014 - 20:39

    Jolanda:

    Wat leuk om te lezen weer Tessa! Klinkt wel iets rustuge dan je vorige blog.....en je begrijpt dat ik natuurlijk stikjaloers ben als ik me jouw eiland voorstel. Ben ook benieuwd wat van van Kuala Lumpur vind.
    Hier gaat alles zijn gangetje. Net een paar dagen ziek geweest. Gisteren naar Carolien en Ben geweest zoals we je vertelde. Heerlijke duin en strandwandeling gemaakt. Maar natuurlijk niet vergelijkbaar met jouw strand daar, dat begrijp je. Kwamen onverwachts Daan Bakker tegen, de broer van Jolle. Gek hoor, die verwachten we daar helemaal niet.
    Groeten van iedereen hier, liefs en een dikke knuffel, mama.

  • 24 Februari 2014 - 20:41

    Jolanda:

    Ps, weer hebben je blogs uitgeprint voor oma Asma maar de vorige doen we naar niet. Deze kan gelukkig wel weer. Ze vind het heel leuk om te lezen hoe het met je gaat.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 10900

Voorgaande reizen:

14 Juni 2014 - 17 Juni 2014

Liftend naar Kopenhagen

29 Januari 2014 - 08 April 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: