Singapore, Melacca en Perhentian eiland! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Tessa Asma - WaarBenJij.nu Singapore, Melacca en Perhentian eiland! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Tessa Asma - WaarBenJij.nu

Singapore, Melacca en Perhentian eiland!

Blijf op de hoogte en volg Tessa

17 Maart 2014 | Singapore, Singapore

Lieve mensen,

Ik hoop dat het goed met jullie allemaal gaat! Fijn dat de lente begint! Dat wordt goed thuis komen!

Hier ben ik aan het bij komen, ik ben best wel ziek geweest. Gister nacht heb ik iets van acht keer over gegeven en er moest vijf man voor me zorgen omdat ik uitgedroogd was en uitgeput dus af en toe gewoon omviel. Het is best raar om ziek te zijn in een hostel met 20 anderen haast onbekende mensen die je horen overgeven dat is niet erg leuk, ik wil dan liever bij familie huisgenootjes of goede vrienden zijn. Maar gelukkig heeft de jongen uit Jemen een van de studenten uit het huis, Tito. waar ik nu een paar weken wat mee heb heel goed en lief voor me gezorgd.

Ik zal bij het begin beginnen. Mijn plan was na Kuala Lumpur door na Singapore te gaan en daarna naar Indonesie. Maar toen gingen we naar een club waar de jongens weer moesten rappen en dansen en won ik een danswedstrijd. De prijs was een best wel dure pedicure in een nagelstudio in het meest chice winkelcentum van Kuala Lumpur. Ik had nog nooit zoiets gedaan dus ik wilde dat gewoon doen, maar je moest vijf dagen van te voren een afspraak maken dus ik had het zo gepland dat ik nu weer terug in Kuala Lumpur ben. Nou ik kwam daar aan met mijn backpack rechtstreeks uit Singapore met mijn backpack strohoed en zwarte voeten ik werd aangestaard met zo'n blik van wat doe jij hier? Mijn handen en voeten zien er nu zowaar schoon uit met keurig gelakte nagels, was heel leuk om te doen!

Ik ben met de jongens uit Syrie naar Melacca geweest, de poolse meisjes waren daar en hadden gevraag of ik ook kwam. Melacca ligt tussen Kuala Lumpur en Singapore in. Ik vind Melacca en Singapore hele intressante steden omdat ze een interessante koloniale geschiedenis hebben, dat vind ik altijd super interessant. Ik weet er ook al veel over door politicologie. Het was echt super gezellig met zijn allen. De tweede en laatste avond gingen we uit wat wel grappig was want het zijn allemaal islamitische jongens die eigenlijk niet mogen drinken maar dat dan af en toe toch doen. Nou is het niet alsof ik er zo goed tegen kan normaal word ik naar huis gebracht maar nu was het andersom, het was echt een hilarische avond.

Hoe meer ik naar het zuiden kom hoe minder toeristen ik tegen kom, Maleisie en Singapore is veel minder toeristisch dan Thailand wat ik wel fijn vind. Het is alleen wel zo dat in toeristische gebieden de mensen er aan gewend zijn dat westerse mensen niet aan pittig eten gewend zijn. Nu is het vaak zo dat als je specifiek om niet pittig eten vraagt en ze je verzekeren dat het echt niet pittig is wij het in Nederland nog steeds als heeeel erg pittig zouden beschrijven. Maar ik ben er nu wel aan gewend, eigenlijk meer dan buitenlanders die hier al jaren wonen en ik maak ook indruk met mijn eten met stokjes skills en daar ben ik best wel trots op :p

Daarna ben ik door naar Singapore gegaan. Ik kon daar maar twee nachten blijven dus had maar een hele dag omdat ik daarna meteen naar de volgende bestemming, een van de eilanden van Maleisie zou gaan. Ja ben best actief geweest maar het is een beetje doorgaan wil ik ook nog iets van Indonesie zien. Maar alsnog, op de middelbare school met aardrijkskunde leerden we veel over zuid oost azie en ik fantaseerde vaak over hoe het leven en de mensen hier zouden zijn en of echt driekwart van de mensen in Singapore chinees is wat best raar is en nouja ik vind het gewoon heel leuk om hier nu echt te in Maleisie te zijn en 'even een dagje naar Singapore' te gaan, het is echt alsof ik op een roze wolk leef, dit is echt geweldig, een droom die uitkomt. De aankomst en het weggaan in Singapore was wel lastig moet ik zeggen, ik was nu weer alleen en dat heb ik nooit als lastig ervaren maar nu toch wel. Daar stond ik dan, geen idee waar ik mee bezig was. Je moet van bus naar paspoort controle naar bus naar paspoort controle naar bus maar geen idee in welke rij ik moest gaan staan wat ik dan moest invullen welke bus ik moest nemen. En al weet je dan welke bus je moet nemen is het nog steeds een grot4e chaos. Ik zal even beschrijven hoe het gaat als er zo 150 chinezen op een bus staan te wachten. Ik wou dat ik het hier kon tekenen. Je ziet een soort slang aan mensen die met zich zelf in de knoop is. Ik kon gewoon echt het begin van de rij niet vinden. Ze vormen een rij wat echt alle kanten op gaat je komt vaak langs de bus zonder dat de rij daar eindigd want je gaat weer een ander kant op dan. Afijn, toen ik de bus zat had ik wel alle hoeken van het busstation gezien.
Mijn conclusie; chinezen zijn echt heel erg andere mensen. Ik heb nu een paar jaar een soort facinatie voor chinezen. Ze lijken zich niet echt te mengen met ander mensen en totaal in hun eigen wereld te leven. Misschien ben ik een beetje naief en wereld vreemd maar ik weet veel meer dan een chinees meisje van tien jaar ouder. Ze vinden alles grappig en giechelen de hele dag.
Maar genoeg over chinezen, je hebt namelijk hier overal ook de indiers. Die zijn ook heel apart. Ik had me even niet gerealiseerd dat mijn hostel in Little India was en het ondertussen al lang al donker was. Een oude maleisische man heeft me helemaal naar de hostel gebracht terwijl hij ergens anders heen moest, echt heel lief. Ik word een beetje bang van mannen uit India, stel ik sta in in een club, ik ben echt niet vies van een beetje aandacht maar dit is echt creepy. Het is niet abnormaal dat er een man uit india een uur lang naar me staart, hij komt naar me toe gaat naast me dansen staart me aan en zegt niks en blijft staren, nou daar word ik na een tijdje toch een beetje ongemakkelijk en bang van.
Maar goed, veilig aangekomen was het een leuk hostel. Ik heb daar alleen niet nieuwe vrienden gemaakt want wilde even een dagje alleen zijn. Dat klinkt misschien raar omdat ik alleen reis maar als je alleen reist ben je nooit alleen. De volgende dag was echt geweldig, echt gewoon top super leuk. Ik dacht ik heb maar een dag dus ik moet kiezen. Ik vind geschiedenis heel interessant dus ik ben naar het nationale museum van Singapore geweest en naar een park naar achter waar ik nog een heleboel informatie van voor de tijd waar het nationaal museum over verteld heb gevonden. Hoogtepunt was voor mij een schilderijen tentoonstelling met een rondleiding van een vrouw die geschiedenis docent op een universiteit is. Ik vond het echt heel erg leuk om via schilderijen zoveel over de geschiedenis van Singapore te leren, deed me aan de geschiedenis lessen van meneer de roest denken.

De volgende dag ben ik terug naar Kuala Lumpur gegaan en de dag daarna ben ik met vijf vrienden van hier naar Perhentian eiland gegaan. Nou dat was wat als enige meisje. Ik was met Tito, een andere jongen uit Jemen twee Nigeranen en een jongen uit Libie. Ik moet zeggen dat ik echt van deze jongens ben gaan houden. Zo komen ontzettend mans over maar het zijn hele zachtaardige schatjes. Ik zal even beschrijven hoe dat bevoorbeeld in de auto gaat. Veel te harde muziek, veel te hoge snelheid en het is gewoon een beetje gevaarlijk. Het is alleen zo grappig dat hier heel andere dingen stoer of mooi zijn dan in Nederland. Zo komt elke dag Justin Bieber wel 10 keer langs ofzo. Nou is Nederland een heel vrijdenkend land, maar bij ons gaat als stoere jongen belieben toch sociaal gezien wel iets te ver. Laat staan dat de stoere jongen nog een onebrow heeft ook wat hier door mensen als mooi gezien wordt, hahaha, ik vind het echt heel schattig.

Perhentian eiland is echt ontzetten mooi en leuk en heel erg klein, ik denk dat er niet meer dan 100 mensen wonen. Je hebt twee stranden en het strand aan waar wij verbleven was pas net open, want van januari tot maart is de zee te gevaarlijk. Nou snap ik niet waar het op slaat dat dat niet tot april word verlengt wanneer de zee rustiger is want ik heb iemand voor mijn neus dood zien gaan door dat hij verdronken was daar. Er waren nog twee in het ziekenhuis beland, de volgende dag zijn er weer vier op het nippertje gered. En wat doen mijn vrienden 10 minuten nadat ze een lijk hebben wegdragen, ZWEMMEN. Later kreeg ik gelukkig wat steun van twee engelse verpleegsters ik dacht echt moet je een vrouw zijn om hersenen te hebben? Tito heb ik het echt verboden echt zwaar idioot gedrag. Maarja we leven in ieder geval nog :p

Ik ben nu dus weer terug in Kuala Lumpur en woensdag ga ik naar INDONESIE ZIIINNNN IINNN. Ik ben echt een beetje zenuwachtig.

Fijne dag nog!


Liefs

  • 17 Maart 2014 - 10:22

    Eva:

    Hoi lieverd.
    Ik heb echt ontzettend veel respect voor jou, je doet het echt geweldig! Heb het leuk en wij wachten met heeel veel liefde om je weer in onze armen te sluiten.
    Heel veel kusjes voor mijn stoere rooie nicht xxxx

  • 17 Maart 2014 - 11:47

    Corry:

    "Some people want it to happen, Some wish it would happen. You made it happen"!
    Live your dreams. Xx

  • 17 Maart 2014 - 21:18

    Jolanda:

    Wat een verhaal weer! Weet je waardoor het kwam dat je zo uitgedroogd en ziek was?
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Liefs, mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Tessa

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 400
Totaal aantal bezoekers 10900

Voorgaande reizen:

14 Juni 2014 - 17 Juni 2014

Liftend naar Kopenhagen

29 Januari 2014 - 08 April 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: