BANGKOK - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tessa Asma - WaarBenJij.nu BANGKOK - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tessa Asma - WaarBenJij.nu

BANGKOK

Blijf op de hoogte en volg Tessa

29 Januari 2014 | Thailand, Bangkok

Hoi, ik heb een goed voornemen om een blog bij te houden. Als je je irriteert aan spelfouten mag je alvast stoppen met lezen. Hier komt het;

Na een heel lief afscheid van mijn familie en beste vrienden op schiphol ging ik zenuwachtig het vliegtuig in. Bij het inchecken werd mij vertelt dat ik iets had moeten hebben om te bewijzen dat ik niet langer dan 30 dagen in Thailand blijf, dat kon ik dus niet bewijzen en de kans bestond dat ze in Thailand moeilijk zouden gaan doen en ik naar een maand weer terug moest begreep ik eruit. Nou had ik nog meer angsten. Dat mijn bagage niet aankwam. Dat het meisje waarbij ik couchsurf niet op kwam dagen (voor de leken; couchsurfen is bij plaatselijke bevolking op de bank verblijven) of nog erger dat ze er wel was maar verkeerde bedoelingen had. Ik scheet dus bijna in mijn broek van de zenuwen.
Eerst had ik nog een tussenstop in Abu Dhabi. Ik had nog nooit echt woestijn gezien en zoveel mensen in boerka's en mannen in rare witte pakken dus keek mijn ogen uit. Alles ging goed en had beide vluchten 3 stoelen voor mezelf dus kan lekker languit liggen slapen. Toen kwam ik aan in Bangkok. De hele tijd het gevoel straks moet ik weer terug. Maar uiteindelijk ben ik er doorheen gekomen zonder gedoe, grote opluchting. En toen kwam daar mijn tas tevoorschijn. En toen was daar het meisje, die met haar nog geen 1,5 m geen kwaad in de zin lijkt te hebben. Ik zit nu met haar op haar kamer in een totaal niet toeristische buurt wat heel leuk is. Overal zie je eettentjes, de meeste mensen koken niet, zo ook dit meisje niet, ze heet trouwens Pim en is heel schattig. Het eten is echt heel erg lekker zolang je de saus er niet overheen gooit, dan brand je mond weg, wat is dat heet zeg. De lekkerste ananas ooit gegeten, heerlijk. Maar nog het beste was het moment dat ik uit het vliegveld kwam en me realiseerde dat het hier gewoon 31 graden is om 7 uur 's avonds. CHILL. In Nederland vergeet je gewoon hoe veel lekkerder warm weer is, word er helemaal vrolijk van. We gaan zo nog de stad in, ben benieuwd.

  • 29 Januari 2014 - 15:15

    Iris:

    Leuk meid! Ik zal je proberwn te volgen! Ik wens je mega veel plezier!

  • 29 Januari 2014 - 17:56

    Corry:

    Hai Lieve Tessa,
    Geweldig dat we je een beetje kunnen volgen.
    Mooi dat het tot nu toe meevalt, een portie gezond wantrouwen is op zijn plaatst maar zoals je gemerkt hebt valt het meestal erg mee!
    Geniet van de warmte en de omgeving, liefs Corry

  • 29 Januari 2014 - 18:55

    Laura:

    Wat super en jazeker gaan we je volgen.

  • 29 Januari 2014 - 20:58

    Marloes :

    aah, Tess wat leuk dat je een blog hebt! ik verwacht een heleboel spannende verhalen van je ;) Klinkt alvast als een goed begin, Heeeel veel plezier! xx (o en ik hoor van renske dat we een keer groeps skype doen, als je wat gesttelt ben dan, nouja gesettelt je blijft natuurlijk reizen, maar. je snapt vast wat ik bedoel haha.)


  • 29 Januari 2014 - 21:24

    Jolanda:

    He lieverd, wat goed om van je te horen! Het was even zoeken maar ik vond je verslag. Mooi dat alles goed is gegaan. Wat een avontuur. Ik hethinner me ook dat we voor nog geen euro een heerlijke warme maaltijd op straat konden krijgen en dat de vlammen je indrdaad uit je mond sloegen als je niet op tijd was om ze tegen te hoduen de saus erover te gooien. En de smaak van een echte verse ananas (niet te vergelijken met de geimpoteerde hier) komt meteen weer in mijn mond nu jij er zo over schrijft!
    Hier is het koud! Gevoelstemperatuur -5 graden, dat is weer even wennen.
    Veel plezier nog, liefs mama.

  • 30 Januari 2014 - 08:32

    Rinse Asma:

    Ben blij dat je heelhuids aangekomen ben en zo goed ontvangen ben. Geen problemen met je verblijfs papieren en zo? En nou maar genieten van de aziatische kookpot, dat ik mijn eerste bordje rijst at in Djakarta had ik ook ff de gedachte van hoe overleef ik dit, maar het went snel.......heerlijk!

    dikke zoen, papa

  • 01 Februari 2014 - 23:01

    Anja:

    Ha Tes,
    Leuk om je zo te kunnen volgen op je reis!
    Heel veel plezier.....
    Liefs,
    Anja

  • 03 Februari 2014 - 21:38

    Marianne:

    Hey Tessa,
    wat fijn om te lezen dat Pim gewoon een leuke meid is en dat zelfs haar moeder je lekker mee de stad inneemt. Ik kan me voorstellen dat je veel bekijks trekt als een van de weinige toeristen daar. Ik wens je een geweldige tijd toe, geniet ervan en tot over een paar maanden. Ook namens Willem, Bart en Gijs, groetjes en liefs van Marianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 402
Totaal aantal bezoekers 10894

Voorgaande reizen:

14 Juni 2014 - 17 Juni 2014

Liftend naar Kopenhagen

29 Januari 2014 - 08 April 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: